Bekijk desktop versie

 4856

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO) is dé toonaangevende brancheorganisatie die middels belangenbehartiging, kennisoverdracht en netwerken ondersteuning biedt aan bedrijven en personen die bij de besluitvorming op het gebied van Beheer en Onderhoud/Asset Management betrokken zijn en daarmee de Nederlandse...

Lees verder

Online Training Problem Solving & RCA: 20, 22 januari, 3 en 5 februari

Dinsdag, 17 december 2024 09:00
Online Training Problem Solving & RCA: 20, 22 januari, 3 en 5 februari

De essentiële Problem Solving vaardigheden zijn altijd nodig. Als het gaat om uitgebreide root cause analyses, grote incidenten of continuous improvement Problem Solving. Toch is voor de meeste problemen een uitgebreide zware aanpak helemaal niet nodig. Effectiever is het om die essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en flexibele routine, de Problem Solving Pitstop.



Doel
In deze online (DATUM) te volgen training ontwikkelt de cursist eigen Problem Solving talenten waarmee problemen snel en effectief worden oplost.

Onderwerpen
De training is praktijkgericht. Je gaat aan de slag met essentiële Problem Solving skills zoals vraagvaardigheid en het visualiseren van informatie. In de training wordt theorie afgewisseld met veel praktijkoefeningen. Je ervaart hoe het geleerde direct toegepast kan worden in je werk.

  • Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
  •  Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
  • Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
  • Belang van bewijs
  • Verzamelen van de relevante feiten
  • De juiste onderzoeksvragen formuleren (o.a 5x Why principe)
  • Effectief overdragen van probleme
  • Korte en krachtige samenwerking
  • Effectieve acties en oplossingen kiezen

Dit levert het op

  • De cursist komt in de Problem Solving Pitstops van maximaal 30 minuten snel tot resultaat
  • De cursist stelt de juiste vragen om snel tot de kern van een probleem te komen. Je vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen
  • De cursist weet hoe hij of zij maximaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van collega’s
  • De cursist voorkomt jumping to conclusions
  • De cursist kan problemen visualiseren en er helder over communiceren
  • Deze essentiële vaardigheden vormen de basis voor zijn of haar ontwikkeling tot Advanced Problem Solver

Na afloop van de training ontvang je het Problem Solving & RCA Essentials certificaat.

LEAFLET (deel deze binnen je organisatie, via LinkedIn of met je relaties)

AANMELDEN

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen